דף הבית אודות גיליונות קודמים כנסים וארועים רכישת מינוי צרו קשר Online first
כרך נד גיליון 2, דצמבר 2019
רשימת מאמרים
פנינה דולברג
גלית קליין
זאב שטודינר
ג'פרי קנטור
בן מולוב וחיים לביא
שלומית אהרוני ליר
הודל אופיר
לימור ויצמן-שגיא ויוסף שורצולד
סוזי בן דורי ואדריאנה קמפ
שלומית מנור
יעל פוניזובסקי־ברגלסון
סיגל אשתר
יעל דיין
דורית רואר־סטריאר ונירה ואלה
מרים עבד אל רחים
יוספה טביב כליף
חאלד חג'אזי
אמל נסיר־שלופה ויוסי הראל־פיש
דניאל מונטרסקו ונטלי לוי
יונתן אריה אלקינס
מרים שיף
אתי אהרוני
שרית פרנס גולדברגר ועידית ויסלר-מאמו

Agency and Embodied Ideology – The Case of Dance Teachers

Hodel Ophir

Teaching bodies receive very little scholarly attention, even in fields such as dance education, in which the body is so fundamental. Based on an ethnographic study of dance teachers, and focused on the teaching-dancing body, this article examines the conduct of the teaching body as an agentic and ideological site. Rather than focusing on the power relation paradigm between dance teachers and their students, the research explores the ways dance teachers teach with, and through, their bodies as expressions of cultural and educational values and world views. What are these values and views? How do teachers' bodies negotiate them? How do they inculcate or change them? What lived experiences do these values and views create? These questions are explored through the concept I introduce as body signature, defined in this context as the unique teaching style of each teacher; her singular way of moving, teaching and experiencing through a given physical-cultural-historical framework. The article presents three signatures: "the virtuosic body," "the therapeutic body," and "the enigmatic body," arguing that these embodiments are constructed through a merging of Western educational ideologies and the teachers' physical-cultural-historical framework, which continually reshapes these ideas. I contend that the concept of body signature stresses the constant tension between the authentic, fleeting act and expression, and stable cultural structures. The article illuminates the centrality and power of the teaching body and offers a unique lens through which to explore the dynamics of educating bodies and their socio-cultural contexts.
גיליונות אחרונים
הודעות
סיום שיתוף הפעולה בין האו"פ לבין מכון סאלד בהוצאה לאור של כתב העת מגמות

שיתוף הפעולה בין מכון סאלד לאוניברסיטה הפתוחה בעניין ההוצאה לאור של כתב העת "מגמות" יגיע אל קיצו בדצמבר 2020. עד אז יראו אור שני גיליונות נוספים של כתב העת: נה1 ו-נה2. החל מינואר 2021 תחסם הגישה אל ארכיון הגיליונות הקודמים באתר. לשאלות ולבירורים ניתן לפנות אל: miri@szold.org.il

3/3/2020
קול קורא לגיליון נושא: חדשנות ויזמות טכנולוגית וחברתית במדינת הסטארט-אפ

7/14/2019
קול קורא לגיליון נושא: מקומות קדושים ב"ארץ הקודש"

4/10/2019
"זה בסדר שאישה משכילה יותר מגבר, אבל לא שהיא בעבודה קבועה והוא מתנדנד"

3/18/2019
איך משאירים חרדיות באקדמיה? הסטודנטית הביא הביתה מאמר עם המילה אבולוציה- בעלה התנגד שתחזור ללמוד

דה מרקר

5/10/2018
מחקר שפורסם בכתב-העת מגמות, בהוצ' האונ' הפתוחה ומכון סולד, בנושא אלימות פיזית בין בני-זוג (ונערך בשיתוף עם האונ' העברית)

פורסם בגלי צה"ל בתכנית משפחה גרעינית

3/6/2018
שיעמום הוא לא תמיד "סתם" שיעמום

פורסם בידיעות אחרונות

3/12/2017
מעריב | "שחררנו דעות קדומות": כך חיים 20 אלף ישראלים בגרמניה

ראיון עם פרופ' גד יאיר

1/4/2017
לא רק השכר: ההבדל האמיתי בין רופאים גברים לרופאות נשים

פורסם בוואלה

8/31/2016
ד"ר רעות שהם בתכנית סדר נשים

רשת א

8/29/2016
רווקים ורווקות באי החלטיות מתמשכת

רשת ב | שניים בשתיים

8/24/2016
דר' צמח אסיף, פסיכולוג קליני, מטפל זוגי מאונ' בר אילן- ערך מחקר על דפוסי קבלת החלטות בדייטים מספר מה מאפיין אנשים שמתקשים למצוא אהבה.

משפחה גרעינית גלי צה"ל

8/17/2016
ההיסטוריה מגיעה לאינטרנט

פורסם ב- IT Portal

8/9/2016
ריבוי תפקידים, קונפליקט תפקידים ותחושת דחק בקרב אמהות עובדות- מחקר חדש בכתב העת מגמות.

השיחה נערכה ברשת ב' צבע הכסף יומן הכלכלה- אוגוסט 2016

8/3/2016
מחקר חדש: לאמא השפעה מכרעת על בחירתה המקצועית של הבת

פורסם בזמנים בריאים בידיעות אחרונות

10/25/2015
מדבריו של מר אליעזר שמואלי בכנס מגמות בחקר החברה הישראלית באוקטובר 2015

כנס מגמות בחקר החברה בישראל, לציון 65 שנה לכתב העת "מגמות" התקיים באוקטובר 2015 מדבריו של מר אליעזר שמואלי יו"ר הועד המנהל של מכון סאלד מנכ"ל משרד החינוך לשעבר

10/15/2015